Topaketa-tailerra El Salvadorreko gerran sexu-indarkeria jasan zuten emakumeekin

Data: 2024(e)ko Otsailak 14

Urtarrilean, topaketa-tailer bat egin zen El Salvadorreko gerran sexu-indarkeria jasan zuten emakumeekin San Salvadorreko Las Dignas kultura-zentroan (San Salvador). Hamar emakumezko biktimak parte hartu zuten jardueran. 2018an lehen salaketa bat jarri zuten, Errepublikako Fiskaltza Nagusiaren aurrean justizia eskatzeko.

Kasua eraikitzeko ikerketa-etapako mugarri eta aurrerapen garrantzitsuenen berri eman zuten, bai eta El Salvadorreko justizia-sisteman aurkitutako zailtasunen eta familia- eta komunitate-ingurunearekin lotutako beste batzuen berri ere.

Taldeak estrategia judizialean duen zilegitasuna berresteko balio izan zuen topaketak, eta prozesua modu integralean indartzera bideratutako akordioak identifikatzeko ere bai.

Sexu-indarkeriarekin lotutako araudiari eta jurisprudentziari buruzko mahai-ingurua

Topaketa horren osagarri, mahai-inguru bat egin zen: «El Salvadorko gatazka armatuko sexu-indarkeriarekin lotutako justiziaren ekintza-eremua feministen begietan». Mugimendu feministako kolektiboek, giza eskubideetakoek, gerrako emakumezko beteranoek eta El Salvadorko Unibertsitateko emakumezko ikertzaileek eta independenteek parte hartu zuten.

Bi jarduera horiek Las Dignas elkarte feministak, Madeleine Lagadec Giza Eskubideak Sustatzeko Zentroak eta Hegoa Institutuak antolatu zituzten, Bizkaiko Abokatuen Elkargoaren laguntzarekin.

Compañeras demandantes por violencia sexual durante la guerra en El Salvador (San Salvador, enero de 2024).

Informazio gehiago nahi izanez gero, «Genero-ikuspegia aintzat hartzen duen estrategia juridiko-legal bat eraikitzea El Salvadorreko gatazka armatuko sexu-indarkeriaren biktima izan diren emakumeentzat» proiektuaren fitxa kontsulta dezakezu, bai eta Erdialdeko Amerikako herrialdean 2024ko urtarrilean egin zen desagertze behartuari buruzko Erdialdeko Amerikako elkarlaneko topaketari buruzko albistea ere.