Ikasitakoa praktikan jartzea

Data: 2023(e)ko Uztailak 28

Nazioarteko Garapen eta Lankidetzako Master Ofizialetik gehien baloratzen den alderdietako bat da praktika profesionalak egiteko aukera eskaintzen duela, egoitzan edo tokian bertan.

Ikasturte honetan, 2022ko irailetik 2023ko ekainera, 23 pertsonak hasi dituzte praktikak. Sei ikaslek EAEn egin dituzte, eta gainerako 17ak Latinoamerikan edo Afrikan. Praktiken iraupena aldatu egiten da, baina beti betetzen da gutxienez hiru hilabete.

EAEn praktikak egin dituzten sei pertsonen artean, hainbat profil daude. Alde batetik, El Salvadorreko ikasle batek, aurretik bere herrialdeko GGKE batean lan egin zuena eta praktikak Medicus Mundi Bizkaian egitea erabaki zuena. Bestalde, Mexikoko ikasle batek, aurretik bere herrialdean aritua bera ere, praktikak Alboan taldean egitea erabaki zuen. Halaber, Boliviako ikasle batek, Hegoa Institutuan praktikak egitea erabaki zuena; Kolonbiako ikasle batek, Euskadiko Munduko Medikuak aukeratu zuena, eta EAEko bi ikaslek, Medicus Mundi Nafarroako eta Prestaturik Gasteizko egoitzetan praktikak egin zituztenak.

Gainera, hiru ikaslek hiru hilabeteko praktikak egin dituzte egoitzan (curriculumetik kanpo) eta beste hiruk tokian bertan (curriculumean). Horietako bi Perun daude gaur egun Egoaiziarekin, eta hirugarrena, Medicus Mundirekin Ruandara joan dena, uztailean amaituko ditu praktikak. Egoitzara joan aurretik praktikak egiteko metodo hori modu egokia da erakundean eta baita herrialdean ere lur hartzeko eta erakundearen funtzionamendua sakon ezagutzeko.Gainerako hamalau pertsonek leku hauetan egin dituzte praktikak: batek Afrikan (Senegal) eta hamahiruk Latinoamerikan (batek Dominikar Errepublikan, batek Kolonbian, seik Guatemalan, lau pertsonek Mexikon eta batek Perun).

Hegoan hainbat erakunde eta proiekturekin lan egiten dugu, gure ikasleek eskaintza zabala izan dezaten praktikak definitzerakoan. Hala ere, ikasle bakoitzak, bere kabuz, bere intereseko beste erakunde bat proposa dezake.

Ikasle batzuen esperientzia nolakoa izan den hobeto ezagutu nahi baduzu, hemen ikusi eta entzun ditzakezu. Haren testigantzek haren berotasuna kutsatzen dute.