
Latinoamerikako eta Espainiako unibertsitateek eta gizarte-eragileek Unibertsitatea-Gizartea artikulazioaren potentzialtasun eraldatzaileari buruzko gogoeta egin dute
Latinoamerikako hogei unibertsitate, Espainiako Estatuko hogeita lau unibertsitate eta Afrikako unibertsitate bat elkartu ziren martxoaren 20an, lurralde horietako hainbat gizarte-talderekin batera, Unibertsitate-hedakuntza kritikoa, testuingurua, panorama eta gizarte-aldaketarako ekarpenak jardunaldian.
Jardunaldia online honetan, Lia Pinheirok -soziologoa, Brasilgo Universidade Estadual do Ceará-ko irakaslea eta Lurrik Gabeko Mugimenduko kidea- eta Julian Márquezek -antropologo soziala eta UPV/EHUko Parte Hartuz ikerketa taldeko doktoregoa- hartu zuten parte, eta haiekin elkarrizketa interesgarria izan genuen.
Agerian geratu zen oso garrantzitsua dela unibertsitateko komunitatearen eta gizarte-eragileen arteko lankidetza eskatzen duen horrelako funtzio baten zentzua argitzea, lurraldearen beharrei erantzungo dien ezagutza kritikoa eraikitzeko.
Lia eta Julianek funtzioen integraltasunerantz jotzeko interesa azpimarratu zuten. Irakaskuntzari dagokionez, hezkuntza-prozesua ikasgeletatik haratago hedatzen da, eta prozesu hori konplexuagoa eta eraldatzaileagoa da bertan parte hartzen duten subjektuentzat. Ikerketari dagokionez, ikuspegi hori jakintza herrikoi eta akademikoko elkarrizketa-prozesuak bultzatzeko apustu irmoa da, gizartea errotik eraldatzeko ikuspegiarekin. Horrela ulertuta, unibertsitate-hedakuntzak Unibertsitatearen zeregina bera birbideratzen laguntzen du.
143 lagunen parte-hartzeak argi utzi zuen deialdi honen interesa. Horiek guztiek eztabaida horietan sakontzeko eta Hegoa Espainiako Estatuko zortzi unibertsitaterekin batera, Latinoamerikako lau unibertsitatetan sustatzen ari diren proiektuak (2023-2026) ezagutzeko aukera izan zuten.
Informazio gehiago:
-
Hegoa multimedia (jardunaldiaren bideoa)
-
Hegoaren webgunea (proiektua)
Lotutako albisteak



